black and white wooden signage_edited.jpg

Over Future Factors

Future Factors

Er is geen geheime formule voor future proof maken van uw bedrijf. Er zijn wel ingrediënten (future factors) die het succes daartoe, sterk verhogen.  

Waarom de kubus en de spiegel?

Als bedrijven in de spiegel kijken zien zij vaak een ander bedrijf dan dat buitenstaanders zien. En dat is logisch. Je zit zo in het eigen bedrijf. Toch is het goed om af en toe afstand te nemen.  Het is anders als iemand anders u de spiegel voorhoudt en u meegenomen wordt in wat een ander ziet in uw bedrijf. U leert daarbij op eenzelfde manier in de spiegel te kijken, zodat u uw bedrijf ziet zoals deze werkelijk is. En dat is belangrijk als u uw ambities waar wilt maken.

De kubus kent iedereen. Wat weinigen weten is dat iedereen kan leren om de kubus te maken. Dat kan door slechts 7 simpele stappen. Als de kubus door elkaar gedraaid is, ontstaat er een mooi pallet aan kleuren. Dat staat voor de diversiteit van de mensen in uw organisatie, van de teams en van de afdelingen. Als je de kubus oplost, krijg je een situatie waarbij alles goed op elkaar is afgestemd, wit bij wit, rood bij rood, etc. Soms is het echter goed om kleuren te mixen. Om de boel anders te organiseren. Dat kun je prima doen, omdat je 7 stappen kent en je dus weet hoe je elke kleuren vorm van de kubus kunt maken. Lagen met dezelfde kleuren of de hele kubus compleet. Dat werkt in organisaties net zo. Als je een 360° overzicht hebt, een goed inzicht in de onderlinge relaties, dan kun je wendbaar inspelen op veranderende omstandigheden. 

 

Wie is Patrick Nijhoff?

Logische vraag toch? Want voordat je met een professional in zee gaat wil je weten met wie je te maken hebt. 

 

Ik ben een gedreven professional met een bijzondere interesse in het duurzame succes van organisaties, innovatie, transformatie, en thema's rondom young professionals en talenten. Mijn kracht is om met een helicopterview naar uw bedrijf te kijken en naar wat er speelt, om vervolgens te komen tot concrete doelen en acties.

 

Mijn drive is om medewerkers, teams en het bedrijf als geheel 's-avonds een stukje beter te hebben gemaakt, dan toen ik 's-morgens opstond.

 

Ik heb meer dan 25 jaar ervaring in leidinggevende posities (CEO, CFO, HRM) in zowel nationaal als internationaal opererende bedrijven (mkb, familiebedrijf, multinational). Rollen die vooral betrekking hebben op het in beweging brengen of houden, en laten groeien en ontwikkelen van medewerkers, teams, afdelingen, en het bedrijf als geheel. 

Ik heb met mijn voeten in de klei gestaan, en zelf de problemen ervaren die komen kijken bij de ontwikkeling van medewerkers, teams en bedrijven. En ook ik heb hier soms slapeloze nachten van gehad.

Ik ben altijd op zoek naar wat wat bedrijven duurzaam succesvol maakt. Ik heb daarbij echter ervaren dat veel bedrijven op de automatische piloot staan en weinig inzicht en grip hebben op de resultaten van hun inspanningen.

 

Er is een groeiend besef gekomen dat voor de meeste uitdagingen al lang oplossingen zijn bedacht door anderen, waardoor ik getriggerd ben geraakt op zoek te gaan naar die oplossingen. Daarom werk ik soms samen met partners om klanten op specifieke gebieden beter te kunnen bedienen. 

MISSIE

Mijn missie is om bedrijven te versterken, te laten groeien en future proof te maken. Mijn drive is om 's-avonds de medewerkers, de teams en het bedrijf waar ik mee samenwerk, een stukje beter achter te hebben gelaten, dan toen ik 's-ochtends opstond.

VISIE

Ik geloof in een holistische, integrale visie (360°) op zaken doen en organiseren, waarbij innovatie, missie, visie, waarden, werkgeluk, passies, talenten, en verhalen, belangrijke ingrediënten zijn.

Ik geloof dat inzicht de start is van groei, succes en future proof zijn.

Ik geloof in een gelijkwaardige relatie met klanten, waarbij ieder de eigen ervaring en expertise inbrengt. 

Ik geloof niet in adviseurs die overal verstand van hebben. Ondanks mijn brede ervaring en expertise zijn ook ook zaken waarvoor we beter ervaren mensen uit uw of mijn netwerk kunnen inschakelen.

Wat ik vaak over mij hoor is ''what you see is what you get''. Geen dubbele agenda's, open, integer en no-nonsense. Dat laatste slaat vooral op mijn directe aanpak en communicatie. Ik geloof namelijk niet in ''verstoppertje spelen''. Daar heeft u niets aan, als u wilt groeien, future proof wilt worden en zaken echt wilt verbeteren. We gaan samen aan de slag, niet met ''accelerators'', ''groeiboosters', maar door met beide benen op de grond te blijven.

Patrick Nijhoff
Future Factors | Ons Credo

MIJN CREDO

"Samen in vertrouwen, geïnspireerd werken aan het versterken, het laten groeien en het future proof maken van uw bedrijf"

Future Factors | Ons credo

"Er is geen geheime formule voor het future proof maken van uw bedrijf. Er zijn wel ingrediënten (future factors) die het succes daartoe, sterk verhogen"

BeeldmerkFF_rgb_edited.png