Future Factors | Future Proof 360 Model

FUTURE PROOF 360 MODEL

Werken volgens de 4 Future Proof thema's en de 7 Future Proof aandachtsgebieden

Wat zijn de kenmerken van duurzaam succesvolle en future proof bedrijven?

Ik ben al jaren geïnspireerd door de vraag waarom sommige bedrijven duurzaam succesvol zijn en anderen niet. Door het lezen van vele (management)boeken, onderzoeken en best-practices, en door het spreken met en in de keukens kijken bij andere bedrijven, is het Future Proof 360 Model tot stand gekomen, dat gebaseerd is op 4 thema's (richting, actie, verbinding, resultaten) en 7 aandachtsgebieden.  

De 7 Future Proof aandachtsgebieden

  1. Allereerst beginnen zij met WIJ. Ze weten waar ze goed in zijn, waar ze energie van krijgen, waar ze voor staan en welke bijdrage zij willen leveren.
     

  2. Ze zijn sterk gefocust op hun klanten en zijn continue alert op de veranderende behoeften van klanten. 
     

  3. Ze stemmen hun producten en diensten continue af de (veranderende) behoeften van klanten, waarbij innovatie een sleutelbegrip is.
     

  4. Ze weten goede medewerkers binnen te halen en de houden, waarbij veel aandacht is voor de eigen verantwoordelijkheid en een levenlang leren.
     

  5. De eigen organisatie is sterk, lean en wendbaar.
     

  6. Ze beseffen dat samenwerking belangrijk is, zowel in als buiten het bedrijf. Daarom wordt er grote waarde gehecht aan het samenwerken met strategische partners en stakeholders.
     

  7. Tenslotte houden ze sterk rekening met hun omgeving en hoe ze dienstbaar kunnen zijn aan de maatschappij en het milieu 

IMG_9207b.jpg
Future Factors | Future Proof 360 Model

"Future Proof bedrijven bepalen hun richting en stellen deze indien nodig bij."